חדשות

מחקר חדש חשף מנגנון גליקוזילציה בתאים סרטניים

חוקרים מסטנפורד גילו כיצד האונקוגן Myc, המזוהה עם יותר מ-70% ממקרי הסרטן, מערים על מערכת החיסון באמצעות מולקולת סוכר

תאים סרטניים. אילוסטרציה

מחקר חדש של בית הספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד חושף קשר ישיר בין הגן Myc, הקשור לסרטן, למולקולת סוכר על פני השטח של תאים סרטניים. המחקר מגלה שלאונקוגן Myc יש תפקיד ישיר בהסוואה של תאי הסרטן, כך שלא יותקפו על ידי מערכת החיסון. המחקר פורסם לאחרונה ב-The Proceedings of the National Academies of Sciences.

Myc מזוהה עם יותר מ-70% ממקרי הסרטן בבני אדם, וחשיפת הגליקוזילציה של התאים הסרטניים עשויה, לדעת החוקרים, להוביל לפריצת דרך בטיפול אימונותרפי.

מולקולת הסוכר, הגליקן, מאותתת לתאי החיסון שלא לתקוף את התאים הסרטניים. אונקוגנים ממריצים את צמיחת התאים וחלוקתם והם גם גורמים לגידולים לגדול ולהתפשט.

החוקרים מצאו שמרכיב מרכזי בהסוואת התאים הסרטניים על ידי Myc הוא ציפוי על תאי הגידול שעשוי ממולקולת סוכר גליקן המכונה disialyl-T. מולקולת הסוכר שולחת אות שמשבית את המקרופאגים המחסלים את התאים הסרטניים. פירוש הדבר שהגליקן מעכב את התגובה החיסונית האנטי-סרטנית ובכך מקדם את צמיחת הגידול.

התגלית קושרת בין שתי תצפיות קודמות: תאי סרטן שונים בדפוסי הסוכר שלהם מתאים בריאים, והאונקוגן Myc מגן על תאים סרטניים מפני מערכת החיסון על ידי הגברת הייצור של חלבונים ספציפיים בתאים. Myc מווסת את ייצור החלבונים המייצרים את מולקולות הסוכר והן מערימות על המערכת החיסונית על מנת שתתעלם מהתאים הסרטניים.

נושאים קשורים:  תאי סרטן,  אימונותרפיה,  חדשות,  מחקרים,  מחלות סרטן
תגובות