ישראל במלחמה

שר הבריאות לעובדים: "אנחנו סמל לאחדות בין כל בני הדתות"

לאחר שהשר בוסו הודיע על "אפס סובלנות לתומכי טרור" והיה מעורב בהשעייתו של הרופא הבכיר מביה"ח השרון, הופצה אתמול איגרת מפייסת לעובדי הבריאות הקוראת להרמוניה ושותפות גורל

טדרוס

שר הבריאות אוריאל בוסו ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב שיגרו אתמול איגרת לעובדי מערכת הבריאות, בעברית ובערבית, ובה הם מבקשים לחזק את המערכת "כאי של שפיות וסמל של אחדות שכוללת את בני כל הדתות, יהודים, מוסלמים, נוצרים, צ'רקסים, דרוזים, שעובדים כולם בערבות הדדית למען מטרה משותפת של הצלחת חיים. מטרה קדושה ועיוורת לכל מאפיין חברתי, לאומי או דתי".

המסר בא לאחר שכזכור השר בוסו היה מעורב לפני כעשרה ימים בהשעייתו של ד"ר עבד סמארה, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים השרון, בהליך שנעשה ללא שימוע. על ההשעיה הוגש צו מניעה בטענה שאינה חוקית ונעשתה בעקבות תלונות על כך שד"ר סמארה פרסם ביוני אשתקד תמונה של דגל האיסלאם.

השר בוסו פנה אז למנכ"ל קופת חולים כללית, המעסיקה את ד"ר סמארה וציין כי מדובר ב"מקרה חמור בו עובד בבית החולים השרון השתמש בפרופיל שלו עם דגלי חמאס וכתב דברי תמיכה בארגון הטרור שטבח ורצח בדם קר מאות יהודים. העובד הוצא מבית החולים ותלונה הוגשה במשטרה. נמשיך להתנהג באפס סובלנות לתומכי טרור במערכת הבריאות". ציוץ ברוח זו גם הופיע בטוויטר.

האיגרת לפיכך היא סימן להבנה ששלמות ואיתנות מערכת הבריאות גדולות מסך חלקיה והיא נפתחת בתיאור העול הכבד שסופגת מערכת הבריאות בתקופה זו: "אנו חווים ימים לא פשוטים ברמה הלאומית והאישית. עובדי מערכת הבריאות עומדים איתן בחזית ופוגשים יום-יום מקרים רפואיים ואנושיים קשים מאוד. במפגשים אלה, בשעתם הקשה של מטופלים ומשפחותיהם, באות לידי ביטוי האנושיות והחמלה העומדות בבסיס הערכי של כל עובדי המערכת. אלה ימים מתוחים מאוד שמציפים את כל אחד ואחת מאיתנו ברגשות עזים ובתחושות קשות".

השר ומנכ"ל משרד הבריאות מציינים באיגרת את רבגוניות המערכת ואת העוצמה שבגיוון הדתי שלה: "בתקופה זו שבה ועולה עוצמתה של מערכת הבריאות כאי של שפיות. סמל של אחדות בין בני כל הדתות, יהודים, מוסלמים, נוצרים, צ'רקסים, דרוזים, כולם עובדים בערבות הדדית למען מטרה משותפת - הצלת חיים. מטרה שהיא קדושה ועיוורת לכל מאפיין חברתי, לאומי או דתי. המערכת עמדה פעמים רבות למבחן, ובכולן היא עמדה בהצלחה רבה. זה קרה הודות להון האנושי המצוין, לשיתוף פעולה חוצה מגזרים ודתות - של אנשי מקצוע מחויבים שמקיימים את שליחותם העליונה לשמור על שלמות הגוף והנפש..".

האיגרת מסתיימת בדגש על ייחודיות מערכת הבריאות שמהווה "דוגמא לדו קיום, הרמוניה ושותפות גורל. מגדלור של גישור על הפערים ואהבת אדם, ללא תנאי. חובתנו שכך ימשיך להיות. אנו סמוכים ובטוחים שכל אחד ואחת מכם יקיים וישמור על מרקם החיים המשותף בין עובדי המערכת ובינם לבין מטופלים באשר הם. זהו מקור כוחה וייחודה של מערכת הבריאות, זו הערובה לחוסן הלאומי של מדינת ישראל בעתות חירום ובשגרה, וזה יהיה הסמן ליכולת שלנו לחיות יחד בהווה ובעתיד".

נושאים קשורים:  שר הבריאות אוריאל בוסו,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  חדשות,  ישראל במלחמה,  מערכת הבריאות,  ד"ר עבד סמארה,  דו קיום
תגובות
01.11.2023, 08:11

האם החזירו את ד״ר סמארה לעבודה/