ישראל במלחמה

מתכוננים לעלטה: משרד הבריאות נערך לטפל בכ-35 אלף מונשמים

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מתריע: "במקרה שתרחיש העלטה יתממש, המשימות על קופות החולים, בתי החולים וכוחות הפינוי יהיו אדירות - יהיה פה כאוס אבל אנחנו רוצים להציל כמה שיותר חיים"

משרד הבריאות יוצא בימים אלה לרכש ענק של גנרטורים שיחולקו למונשמים ונתמכי נשימה במקרה של התממשות תרחיש עלטה במצב של מלחמה בצפון. בנוסף, המשרד מבקש מהרשויות המקומיות להקים מרכזי אנרגיה וחמצן בתחומן. כך עולה מדיווח של מיכאל שמש אתמול (ג') בחדשות כאן 11.

תרחיש העלטה שהוצג על ידי רשות החירום הלאומית במקרה של מלחמה כוללת בחזית הצפונית, נדון על ידי שר הבריאות אוריאל בוסו ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב בפגישה עם ראשי הרשויות.

על פי הדיווח, משרד הבריאות נערך לטיפול באוכלוסיה של כ-35 אלף מונשמים ונתמכי הנשימה. מרכזי חמצן ואנרגיה יוקמו במרחבים מוגנים ובכל אחד מהם יהיו עד 50 שקעים שיספקו אנרגיה לצורך הטענת מכונות הנשמה ומכשור רפואי.

"50 שקעים לכל מרכז כזה יכולים לסייע לכ-35 מונשמים ונתמכי הנשימה שיכולים התחבר, לנשום, להטעין את הסוללות, חלקם הגדול יוכל לחזור לשהייה בבתים", אמר בדיון מנהל משל"ט עלטה, דוד צוקרמן. המטרה היא למנוע קריסה של מערכת הבריאות, שכבר נמצאת בעומס גדול.

למשרד הבריאות יש פירוט של 60 הרשויות על פי היקף המונשמים ונתמכי הנשימה. הרשות שנמצאת במקום הראשון ובפער גדול היא ירושלים עם יותר מ-4,000 מונשמים ונתמכי נשימה. אחריה תל אביב עם כמעט 2,000 חולים במצב דומה.

ההיערכות מביאה בחשבון מספר עלטות והפסקות חשמל שיימשכו כ-48 שעות ביותר מ-60% משטח המדינה. בנוסף, הפסקות חשמל מקומיות צפויות להימשך בתרחיש כזה עד שלושה שבועות. בניהול הביקושים לחשמל ייתכנו ניתוקים של שעתיים בין פעמיים לשלוש ביום בכל בית בישראל.

השר בוסו ציין כי "משרד הבריאות הוא גורם סופר-משמעותי בתרחיש העלטה" וכי שיתוף פעולה הרשויות הוא חיוני ומציל חיים". בר סימן טוב הוסיף כי אם תרחיש העלטה אכן יתממש, "יהיה פה כזה כאוס וכזה בלגאן שאף אחד לא ישים לב לשום דבר, אבל אנחנו רוצים להציל כמה שיותר חיים. המשימות על כל הארגונים במערכת הבריאות, קופות החולים, בתי החולים וכוחות הפינוי, יהיו אדירות ואינסופיות", אמר.

נושאים קשורים:  עלטה,  ישרא במלחמה,  מצב חירום,  הפסקות חשמל,  משרד הבריאות,  רשויות מקומיות,  חולים מונשמים,  מערכת הבריאות,  חדשות
תגובות
22.02.2024, 10:29

סימן טוב רוצה לשחזר את ימי הקורונה העליזים. האיש פשוט מחפש אסונות to be THE man. אז קנו מכשירי הנשמה, כעת הולך למכרז של גנרטורים. איך אמר "גרון עמוק" של ווטרגייט? follow the money.

ההבדלים בין אירוע הקורונה לאירוע מלחמה מול חיזבאללה הם במידת הסבירות של אירוע קיצון מחד ובבטחון שאלפי אנשים תלויי הנשמה ימותו בלי חשמל. אז קודם שמנחשים קונספירציות, בלי הוכחות קונקרטיות אני מניח, ראוי לנתח את המציאות נכון.